Zpět na hlavní stránku
Otázky Proces výběru Nákupní proces Proces užití a spotřeby
Kdo Rozhodovací jednotka: Kdo hraje v nákupním procesu nějakou roli? Segmentace: Na koho se zaměřujeme?

Pro úspěšný rozvoj obchodu je důležité pochopit, jak a proč lidé vaše produkty nakupují. Neplýtvejte svou energii a čas na nereálné aktivity například při reklamě nebo distribuci. Položte si otázky, na které si v roli obchodníků odpovězte nebo si udělejte průzkum vašeho trhu, ptejte se zákazníků nebo jinak získávejte informace pro analýzu proč a jak zákazníci nakupují Vaše produkty. Zaměřte se na tři procesy: výběr, vlastní nákup a spotřeba.

Na jaké otázky hledat odpovědi? Podívejte se na svůj obchod z pohledu 6 otázek. První otázka zní KDO?. Z pohledu marketingu označujeme zákazníka za rozhodovací jednotku. Potřebujete vědět KDO hraje v nákupním procesu vašich výrobků nějakou roli, například jsou to dospělí, děti, známí, rodiče, spolupracovníci? Jakou roli při rozhodování mají? Mluvíme o segmentaci trhu, na koho se zaměříme, KDO o koupi skutečně rozhoduje.

1. Proč a jak nakupujeme?
Další